Sep 26, 2024

First of a Series >>>>> Minneapolis Public Schools Academic Proficiency Rates, Academic Years Ending in 2014 through 2024 By Associate Superintendent Schools of Responsibility

Yusuf Abdullah


Student proficiency rates as measured by performance on the Minnesota Comprehensive Assessments (MCAs) for the following elementary schools are those under administrative responsibility of Associate Superintendent Yusuf Abdullah  >>>>>


Elementary Schools

 

Student proficiency rates for the following elementary schools are those under administrative responsibility of Associate Superintendent Yusuf Abdullah   >>>>>

 

Yusuf Abdullah

 

Anishinabe[GD1] 

 

Reading

 

2014  2015  2016  2017 2018

 

  7%     9%     9%      6%    16% 

 

(186) (175) (154) (157)  (99) 

 

2019  2021  2022  2023  2024

 

  12%   15%   12%   8%   11%

 

(111)   (54)  (86)  (110)  (11)

 

 

Math

 

2014   2015  2016  2017 2018

 

  6%    12%     8%       8%    8%    

 

(186) (172) (156)   (156)   (98)  

 

 2019  2021  2022  2023 2024

 

  11%     5%    6%     8%    5%

 

(109)  (53)   (87)  (111)  (5)

 

Science

 

2014  2015  2016  2017  2018

 

  1%      7%     2%     2%      14%   

 

(69)    (59)   (45)     (44)    (21)  

 

2019  2021  2022  2023 2024

 

  8%     5%    0%     0%     6%

 

(36)    (19)   (24)  (31)     (2)

 

 

Barton

 

Reading

 

2014  2015  2016  2017  2018 

 

 74%    68%    63%   64%   58%  

 

(459)  (444)  (443)  (442) (459)

 

2019  2021  2022  2023 2024

 

56%   38%   66%   64%   61%

 

(471)  (81) (226)  (233)  (141)

 

 

Math

 

2014   2015  2016  2017  2018 

 

 60%    61%    62%   56%   51%  

 

(473)  (449)  (441) (442) (447)

 

2019  2021  2022  2023 2024

 

 51%    30%   55%   51%   62%

 

(461)  (92)   (227)  (234)  (141)

 

 

Science

 

2014  2015  2016  2017  2018 

 

  54%   42%    46%   41%  48%   

 

(163)  (151)  (134)  (150) (149)

 

2019  2021  2022  2023  2024

 

  49%   60%   59%   56%   55%

 

(153)   (5)    (75)    (70)   (38)

 

 

Bethune

 

 

Reading

 

2014  2015  2016  2017  2018 

 

  10%    10%   9%     12%    12%

 

  (153) (115) (137) (135)  (130)

 

2019  2021  2022  2023 2024

 

  17%   6%     9%    10%   12%

 

  (115)  (63)  (128) (113)  (15)

 

 

Math

 

2014   2015  2016  2017  2018 

 

  17%    13%   19%    16%   14%  

 

(153) (113) (135) (135)  (126)

 

2019  2021  2022  2023 2024

 

  11%   0%     6%      5%     8%

 

(115)   (63)    (127) (115)  (15)

 

 

Science

 

2014  2015  2016  2017  2018 

                                                                                             

  5%    10%     7%     7%    14%    

 

(42)    (29)    (43)  (44)    (44)  

 

 

2019  2021  2022  2023 2024

                                                                                             

  0%      0%     3%     5%     7%

 

(115)   (63)    (34)   (39)    (3)

 

    9%     15%

 

Burroughs

 

Reading

 

2014  2015  2016  2017  2018

 

 85%    80%    81%   78%   77%  

 

(398)  (393)  (377)  (377) (366)

 

2019  2021  2022  2023 2024

 

 75%   80%   84%   86%  88%

 

 (364) (276) (219) (232) (207)

 

 

Math

 

2014   2015  2016  2017  2018

 

 86%    87%    87%   85%   84% 

 

(398)  (394)  (378)  (377) (366)

 

2019  2021 2022  2023  2024

 

 83%   74%  81%    86%   90%

 

(364)  (277)  (219) (232) (212)

 

 

Science

 

2014  2015  2016  2017  2018

 

  84%   81%    83%   73%   73%   

 

(129)  (132)  (128)  (124) (125)

 

2019  2021  2022  2023 2024

 

  81%   73%  86%   80%   81%

 

(118)  (98)   (29)   (65)   (56)

 

 

Bryn Mawr

 

Reading

 

2014  2015  2016    2017  2018

 

  22%    27%   18%    22%    22%

 

(187)  (196)  (186)  (171)  (163)

 

2019  2021  2022  2023 2024

 

 16%  16%    17%   21%   21%

 

(147)   (57)  (149) (137) (36)

 

 

Math

 

2014   2015  2016  2017  2018 

 

 35%     28%   33%   25%   20% 

 

 (50)    (63)   (52)     (60)   (56)   

 

2019  2021  2022  2023 2024

 

 14%  22%     11%   17%  17%

 

 (51)  (16)    (145)  (131) (29)

 

Science

 

2014  2015  2016  2017   2018

 

  20%    25%   25%   10%   20%  

 

(567) (532) (547) (510)  (514) 

 

2019  2021  2022  2023 2024

 

  8%    19%   6%     10%   11%

 

(492)  (172) (47)   (41)    (6)

 

 

 

Emerson Dual Language Elementary School

 

 

Reading

 

2014  2015  2016  2017  2018 

 

 31%    30%   29%   31%   29%  

 

(194) (208)  (211)  (232) (230)

 

 

2019  2021  2022  2023 2024

 

 32%   23%    29%   26%  29%

 

(221)  (130) (228) (221) (79)

 

 

Math

 

2014   2015  2016  2017  2018

 

 51%    46%    35%   34%   28%  

 

(195) (210)  (212)  (233) (228)

 

2019  2021  2022  2023 2024

 

 29%   20%   22%   25%  32%

 

(221)  (130)   (229) (222) (79)

 

 

Science

 

2014  2015  2016  2017  2018

 

  34%   23%    33%   30%   23%  

 

  (61)   (61)    (54)    (73)   (70)                                                                       

 

 2019  2021  2022  2023 2024

 

 25%   21%  29%   20%  36%

 

  (75)    (52)  (84)    (65)  (27)

 

 

Field Elementary School

Reading

 

2014  2015  2016  2017  2018 

 

 77%    77%    73%   75%   76%  

 

(506)  (503)  (508)  (512) (497)

 

2019  2021  2022  2023  

 

76%    67%   73%   78%

 

501) (268) (295)  (284)

 

 

Math

 

2014   2015  2016  2017  2018 

 

 77%    79%    77%   76%   76%  

 

(500)  (501)  (501)  (513) (497)

 

2019  2021  2022  2023

 

75%   47%    67%   71%

 

(501) (266) (291)  (284)

 

 

Science

 

2014  2015  2016  2017  2018 

 

  75%   78%   62%   69%    72% 

 

(262) (254) (246) (260)  (230)

 

2019  2021  2022  2023

 

 63%   52%   77%  78%

 

(257)  (124)  (86)  (284)

 

 

Green Central

 

Green Central

 

Reading

 

2014  2015  2016  2017    2018 

 

 12%    17%    21%   17%     25% 

 

(308)  (306)  (151)  (152)  (150) 

 

2019  2021  2022  2023 2024

 

19%   6%     32%   34%  35%

 

(134)  (36)  (249) (361) (88)

 

 

Math

 

2014   2015  2016  2017  2018 

 

 16%    18%    36%   34%   31%

 

(302)  (309)  (148)  (157)  (151) 

 

2019  2021  2022  2023 2024

 

21%     0%    31%   36%  39%

 

(136)  (37)  (251) (260) (96)                                                       

 

 

Science

 

2014  2015  2016  2017  2018 

 

  11%    8%    16%   24%   16%  

 

(100)  (97)   (50)    (51)    (56)   

 

2019  2021  2022  2023 2024

 

 26%    0%   21%    25%   31%

 

(46)    (15)  (75)    (101) (23)

 

 

Hale

 

Reading

 

2014  2015  2016  2017  2018 

 

 73%    69%    75%   78%   76%  

 

(245)  (270)  (244)  (241)  (256)

 

2019  2021  2022  2023 2024

 

 79%   68%   87%  79%   N/A

 

(242) (166) (166) (166)   N/A

 

 

Math

 

2014   2015  2016  2017  2018 

 

 83%    82%    83%   88%   84%  

 

(245)  (266)  (241)  (240)  (256)

 

2019   2021  2022  2023 2024

 

 86%     87%   87%   87%  N/A

 

(246)(166)  (166)  (166)  N/A

 

 

Science

 

2014  2015  2016  2017  2018

 

-----     -----    -----    -----    -----    

 

(100)  (97)  (270)  (50)    (51)    

 

2019  2021 2022  2023 2024

 

-----   -----    -----    -----   -----

 

(56)  (134)  (36)   (---)    (---)

 

 

Hall STEM Academy

 

 

Reading

 

2014  2015  2016   2017  2018

 

  25%   29%   21%%  15%   15%

 

(200)  (197)  (166)  (130)  (105)                                                                       

 

2019  2021  2022  2023 2024

 

17%  17%    8%     11%  15%

 

(94)  (41)    (85)    (80)  (13)

 

 

Math

 

2014  2015   2016   2017  2018 

 

 29%   19%    17%    13%    16%   

 

(200)  (193)  (161)  (130)  (105) 

 

2019  2021  2022  2023 2023

 

17%    7%    9%     14%   15%

 

(93)   (43)  (86)    (79)    (13)

 

Science

 

2014  2015  2016  2017  2018

 

 20%   17%     6%    12%    7%   

 

 (56)  (65)     (49)   (43)    (44)   

 

2019  2021  2022  2023 2024

 

 9%    7%     4%      3%     7%

 

 (23)  (14)     (26)  (26)    (2)

 

 

Kenwood

 

Reading

 

2014  2015  2016  2017  2018

 

 64%    58%    61%   69%   66%  

 

(223) (226)  (241) (216)  (199)

 

2019  2021  2022  2023 2024

 

 68%   75%    60%   52%  48%

 

(186)  (110)  (161) (174) (79)

 

 

Math

 

2014   2015  2016  2017  2018 

 

 63%    60%    61%   60%   59% 

 

(223) (229)  (242) (219)  (200)

 

2019  2021  2022  2023 2024

 

 56%   68%    58%   47%   48%

 

(187)  (107) (163)  (169) (80)

 

Science

 

2014  2015  2016  2017  2018 

 

  54%   54%    57%   52%   51% 

 

(67)   (79)    (79)    (67)    (71)  

 

 

2019  2021  2022  2023  2024

 

   49%   64%  49%  56%   44%

 

 (57)   (28)   (45)  (55)   (22)

 

 

Las Estrellas Dual Language PK-5

 

 

Las Estrellas

 

Reading

 

2014  2015  2016  2017  2018 

 

 17%    18%    19%   16%   22%  

 

(190) (191)  (207)  (185) (164) 

 

2019  2021  2022  2023 2024

 

 26%   12%   21%  16%  14%

 

(90)   (69)  (121) (156) (21)

 

 

Math

 

2014   2015  2016  2017  2018 

 

 31%    35%    24%   21%   23% 

 

(191) (195)  (209)  (179) (186) 

 

2019  2021  2022  2023 2024

 

 14%   11%    18%   10% 16%

 

(85)   (54)   (115)  (155) (25)

 

 

Science

 

2014  2015  2016  2017  2018

 

4%     19%   16%   13%    7% 

 

(46)    (48)   (64)    (48)    (75)   

 

2019  2021  2022  2023 2024

 

 21%    0%    13%    17%  6%

 

(33)   (19)    (15)    (59)   (3)

 

 

Lyndale Community Elementary School

 

 

Reading

 

2014   2015  2016  2017  2018 

 

39%     41%   40%    46%  44%

 

(236) (245)  (240)  (232) (227)

 

2019  2021  2022  2023 2024

 

48%   52%   38%   40%   27%

 

(230) (166) (132) (174)  (53)

 

 

Math

 

2014   2015  2016  2017  2018

 

 55%    55%   47%    42%   44% 

 

(241) (257) (237)  (236)  (227)

 

2019  2021  2022  2023 2024

 

 46%    44%   27%   31%  29%

 

(230)  (166)  (123)  (173) (56)

 

 

Science

 

2014  2015  2016  2017  2018 

 

37%    27%    49%   44%   41% 

 

(68)   (82)    (87)   (66)    (74)    

 

2019   2021  2022  2023 2024

 

33%   41%    18%    25%   24%

 

(83)   (49)    (40)     (53)    (15)

 

 

Marcy Arts Elementary School

             

 

Reading

 

2014   2015  2016  2017  2018

 

47%     49%   51%    51%  48%   

 

(441) (443)  (482)  (264) (499)

 

2019  2021  2022  2023 2024

 

48%   38%   27%   27%  21%

 

(466) (177) (246) (326) (49)

 

 

Math

 

2014   2015  2016  2017  2018 

 

 57%    50%   51%    47%   45% 

 

(434) (450) (481) (477)  (498)

 

2019  2021  2022  2023 2024

 

 43%   34%   24%   23%    20%

 

(460)  (172)  (245) (225)  (47)

 

 

Science

 

2014  2015  2016  2017  2018 

 

44%    46%    48%   46%   39%

 

(128) (162)  (143) (141) (175)  

 

2019   2021  2022  2023 2024

 

38%   45%    29%   20%   15%

 

(145)   (49)   (79)   (75)   (12)

 

 

Nellie Stone Johnson Elementary School

 

Reading

 

2014   2015  2016  2017  2018 

 

 16%     19%    23%    23%   30%

 

(483)  (457)   (255)  (222)  (29)  

 

2019  2021  2022  2023 2024

 

 25%  15%   13%    8%    10%

 

(15)  (19)   (77)    (83)   (12)

 

 

Math

 

2014   2015  2016  2017  2018 

 

 20%    26%    41%   33%   28% 

 

(474)  (465)   (256)  (225)  (205)

 

2019  2021  2022  2023 2024

 

 26%    5%     3%      7%    3%

 

(175)  (74)  (74)   (83)   (9)

 

 

Science

 

2014  2015   2016  2017  2018

 

 32%  25%   14%   8%    9%

 

(59)   (20)   (29)   (25)   (3)

 

2019  2021  2022  2023 2024

 

 32%  25%   14%   8%    9%

 

(59)   (20)   (29)   (25)   (3)

 

 

Science

 

2014  2015   2016  2017  2018

 

 3%      9%      15%   29%    28%

 

(149)  (150)   (92)  (66)     (76)   

 

2019  2021  2022  2023 2024

 

 32%  25%   14%   8%    9%

 

(59)   (20)   (29)   (25)   (3)

 

 

Seward Montessori School

 

 

Seward

 

Reading

 

2014  2015  2016  2017  2018 

 

 54%    52%    48%   41%   48% 

 

(551) (555)  (536)  (545) (541)

 

2019  2021  2022 2023 2024

 

 48%   39%   41%  40%  36%

 

(542) (213) (272) (253) (93)

 

 

Math

 

2014   2015  2016  2017  2018

 

 49%    46%    44%   37%   53% 

 

(558) (555)  (536)  (545) (541)

 

2019  2021  2022  2023 2024

 

 43%   35%   28%   26%   25%

 

(533) (230) (265) (260)  (65)

 

 

Science

 

2014  2015  2016  2017  2018

 

  53%   42%    43%   40%   33% 

 

(188) (171)  (176)  (181) (174)

 

2019  2021  2022  2023 2024

 

  29%  23%   32%   43%   36%

 

(177) (43)    (81)   (86)   (33)

 

Middle Schools &  K-8 Schools

 

 

Yusuf Abdullah

 

Student proficiency rates for the following middle and K-8 schools are those under administrative responsibility of Associate Superintendent Yusuf Abdullah   >>>>>

 

Andersen United Middle School

 

 

Reading

 

2014  2015  2016  2017  2018 

 

 18%    16%    17%   19%   18%  

 

(662) (729) (734) (681)  (619) 

 

2019  2021  2022  2023 2024

 

22%   14%   30%   27% 26%

 

(558)  (260) (798) (824) (271)

 

 

Math

 

2014   2015  2016  2017  2018 

 

 21%    17%    20%   20%   19% 

 

(694) (781) (791) (681)  (619) 

 

2019  2021  2022  2023 2024

 

19%    6%    18%   18%     20%

 

(559)  (257)  (745) (808) (202)

 

 

Science

 

2014  2015  2016  2017  2018 

 

  11%    9%    10%   11%     7%    

 

(218) (234) (256) (217)  (216) 

 

2014  2015  2016  2017  2018 

 

  11%    9%    10%   11%     7%    

 

(218) (234) (256) (217)  (216) 

 

 

Anwatin Middle School 

 

Reading

 

2014  2015  2016  2017  2018 

 

 28%   27%    24%    28%   30% 

 

(567) (532) (547) (510)  (514) 

 

2019  2021  2022  2023 2024

 

34%   27%   23%   19%   15%

 

(492) (172)  (296) (253) (38)

 

 

 

Math

 

2014   2015  2016  2017  2018 

 

 32%    33%    24%   26%   32%  

 

(568) (536) (548) (515)  (524) 

 

2019  2021  2022  2023   2024

 

37%    14%   16%  10%     7%

 

(473)  (170)  (303)  (264) (17)

 

 

Science

 

2014  2015  2016  2017   2018  

 

  17%  14%   7%   11%       5%

 

(125)  (49)  (81)   -----   (4)

 

2019   2021  2022  2023 2024

 

  17%  14%   7%      11%     5%

 

(125)  (49)  (81)   -----   (4)

 

 

 

Ella Baker Global Studies and Humanities PK-8 School 

 

 

Ella Baker

 

Reading

 

2014  2015  2016  2017  2018  2019  2021  2022

 

 18%    15%    17%   16%   19%   21%   17%  14%

 

(364) (363)  (385)  (362)  (343) (294) (113) (452)

 

Math

 

2014   2015  2016  2017  2018  2019  2021  2022

 

 17%    17%    16%   14%   13%   13%     4%     7%

 

(380) (363)  (385)  (362)  (343) (294) (113) (437)

 

Science

 

2014  2015  2016  2017  2018  2019  2021  2022

 

 11%    10%    12%   11%   11%   11%    0%    7%

 

(114) (129)  (121)  (112)  (105) (93) (111)  (140)

 

 

Franklin STEAM Middle School 

 

 

Reading

 

2014  2015  2016  2017   2018  

 

 -----    -----    16%    19%     17%  

 

 (---)   (---)    (275)  (294)  (360) 

 

2019   2021  2022  2023 2024

 

 18%    8%     17%  18%  14%%

 

 (368)  (186) (278) (261)  (35)

 

 

Math

 

2014   2015  2016  2017  2018 

 

-----      -----     8%      9%     10%   

 

(---)   (---)    (269)  (301)  (349) 

 

2019  2021  2022  2023 2024

 

9%       1%      6%    19%     9%

 

(375) (186) (273) (257)   (24)

 

 

Science

 

2014  2015  2016  2017   2018

 

  -----    -----      3%    0%       4%    

 

  (---)   (---)     (92)  (76)     (93) 

 

2019  2021  2022  2023 2024

 

 1%     0%     4%    3%     12%

 

 (105)  (186)  (98)  (68)    (8)

 

 

 

Justice Page Middle School 

 

 

Justice Page

 

Reading

 

2014  2015  2016  2017  2018 

 

 -----    65%    55%   62%   61%  

 

(380) (610)  (730)  (751)  (796)

 

2019  2021  2022  2023 2024

 

 65%    50%   57%  51%   54%

 

(818) (299) (907) (846) (491)

 

Math

 

2014   2015  2016  2017  2018 

 

 63%    67%    57%   58%   60%  

 

(380) (610)  (727)  (743)  (791)

 

2019  2021  2022  2023 2024

 

64%   44%    48%  50%    45%

 

(812) (304) (849) (825)  (407)

 

 

Science

 

2014  2015  2016  2017  2018 

 

 -----    58%    47%   62%   47%  

 

(---) ( 199)   (235)  (237)  (241)

 

2019  2021  2022  2023 2024

 

 59%    32%   45%  38%   45%

 

(264)  (44)  (257)  (262) (124)

 

 

Sullivan Middle School

 

Sullivan

 

Reading

 

2014  2015  2016  2017  2018 

 

-----    -----    -----   -----    -----     

 

(359) (364)  (408) (308)  (306)

 

 

2019  2021  2022 2023 2024

 

-----  -----       23%  -----   19%

 

(314)  (72)  (317)   (---)   (78)

 

 

 

Math

 

2014  2015  2016  2017  2018 

 

-----  -----       14%  -----      14%

                                                                             

(397) (409)  (408) (434)  (367)

 

2019  2021  2022 2023 2024

 

-----  -----        14% -----   14%

                                                                             

((312)   (70)  (302)  (---)   (58)

 

 

Science

 

2014  2015  2016  2017  2018

 

-----    -----    -----   -----      -----           

 

(91)   (---)    (103)  (---)   (17)

 

2019  2021  2022 2023 2024

 

 -----  -----      13%  -----   14%

                                                                             

 (91)   (---)    (103)  (---)   (17)

 

 

High Schools

 

Student proficiency rates for the following high schools are those under administrative responsibility of Associate Superintendent Yusuf Abdullah  >>>>>

 

North High School

 

Reading

 

2014  2015  2016  2017  2018

 

  23%   9%      3%    11%    2%    

 

 (66)  (57)    (36)    (66)    (55)  

 

2019  2021  2022  2023  2024

 

11%    16%  14%   12%   8%

 

 (85)    (25)   (29)    (66)    (4)

 

 

Math

 

2014  2015  2016  2017  2018

 

 ----       16%      2%     0%    2%    

 

 (-----)  (61)    (45)    (36)   (41)   

 

2019  2021  2022  2023 2024

 

 2%     6%   0%      4%    0%

 

 (41)   (17)  (24)   (27)    (0)

 

 

Science

 

2014  2015  2016  2017  2018

 

 ----      10%      5%     0%    2%  

 

 (85)  (15) (34)   (47)     (1)

 

2019  2021  2022  2023 2024

 

   0%   7%    3%    11%   2%

 

  (85)  (15) (34)   (47)     (1)

 

 

Washburn

 

Washburn

 

Reading

 

2014  2015  2016  2017  2018 

 

 54%   50%    49%   62%   55% 

 

(312) (261) (335) (368) (362)

 

2019  2021  2022  2023  2024

 

 61%   66%    52%  56%   51%

 

(366) (143)  (347)  (258) (169)

 

 

Math

 

2014   2015  2016  2017  2018 

 

 34%    44%    27%   42%   47%  

 

(283)  (271)  (233) (241) (330) 

 

2019  2021  2022  2023 2024

 

 49%   54%   41%   49%   47%

 

(308) (137) (297) (274)  (126)

 

 

Science

 

2014  2015  2016  2017  2018

    

 -----    50%   37%   28%    49%  

 

(---)    (288)  (188) (275) (357)

 

 

2019  2021  2022  2023  2024

    

 55%    50%   52%   46%   40%

 

(386) (149)  (324) (297) (104)


 [GD1]

No comments:

Post a Comment